неділю, 8 січня 2017 р.

Велика різниця або до чого ми звикаємо в Канаді

Поки ще свіжі спогади про життя в Україні, спішу написати про те, до чого ми пристосовуємось в Монреалі. 
Відразу ж зазначу, що ми багато подорожували з чоловіком за кордон, і з радістю відзначали, що культурна столиця України - місто Львів, в якому жили, з кожним роком все більше схожий на європейське містечко. І за рівнем обслуговування навіть в державних установах, я вже не кажу про приватний сектор. І архітектурна спадщина Австро-Угорщини нікого не залишить байдужим. Все більше відкривається кафе-музеїв, де влаштовують справжні перфоманси для залучення туристів. Люди відкриті, привітні і креативні. 
Це я до того, що багатьох ньюкамерів дивують в Канаді речі, до яких я звикла ще в Україні. Проте, складаючи список цікавинок, я була вражена його довжиною. Довелося вибирати щось пояскравіше. 
Отже, представляю на Ваш суд, мої неупереджені читачі, свій суб'єктивний рейтинг.
Календар
І чим це мене календар здивував, запитаєте Ви? І матимете рацію: начебто все на планеті Земля вже давно домовилися з цього приводу. Хоча, Григоріанський календар в Радянській Росії введений всього лише з 14 лютого 1918 року. Але Канада і тут відзначилася: календарна весна тут починається 21 березня. І літо 21 червня, осінь - 21 вересня, а зима - 21 грудня. Як вам? Хоча, цілком логічно, якщо врахувати дні сонцестояння і рівнодення.

Школа
- Спілкування з вчителем лише записками.
- Батьківські збори індивідуально. Ви отримуєте записку від вчителя з часом, коли він Вас прийме. У класі тільки вчитель і Ви. Він розповідає Вам тільки про Ваше
 дорогоцінне чадо, вручаючи подобу табелю, в якому кожен викладач написав про Вашу дитину те, що вважав за потрібне. Всього 10 хвилин і Ви вільні. У пострадянських країнах поки не можуть ще повністю відійти від звички загальних зборів з обов'язковою порівняльною характеристикою, публічним осудом та значним масивом нікому не потрібної інформації.
- Канікули різдвяні 2 тижні, літні трохи більше 2-х місяців.
- Домашнє завдання легко зробити самому і вкластися в 1 годину, не більше. О, дякую тобі, Канада, за цей подарунок для батьків!)))
- Обідають дітки в школі тим, що батьки в ланч-бокс покладуть і гуляють цілу годину на вулиці під обов'язковим наглядом.
- Діти, які не знають французьку, перший рік навчаються в спеціальному класі, де вчать тільки мову.

- У школу ходиш за місцем проживання. Переїхав - змінюй школу.

Дитячий садок

Держава субсидує садки домашнього типу. Відповідно, вони ростуть, як грибочки після дощу. Всі задоволені. Для деяких категорій населення такий садок безкоштовний. Наприклад для мене, як для студента, який вивчає французьку в коледжі. Я в кінці місяця садок оплатила, а в середині наступного держава мені разом зі стипендією гроші повертає. Дитині комфортно, так як максимально в такому садку може бути 9 діток. З сином ходять ще двоє діток. Багато хто відкриває такий садок просто у себе вдома.

Автомобіль і їзда
- Авто дешеві. За 2 тис. Канадських доларів легко купите 10-річний японський мінівен в хорошому стані.
- За ремонт авто на вулиці штраф.
- На знаку про парковку на вулиці вказані: місяці парковки, дні тижня і час. Поки прочитаєш, перекладеш, згадаєш, а який це сьогодні день тижня то, потім подумаєш, чи вистачить мені відведеного часу ... Коротше, просто необхідно заплатити кілька штрафів по 52 долари за парковку в недозволеному місці, щоб навчитися швидше міркувати))
- Хто першим приїхав на рівнозначне перехрестя, той першим і продовжує рух.
- На вулицях житлових районів безліч знаків Стоп.

Хабарів немає!
Ну ось немає і все. Важко нашій людині усвідомити цей факт :) Україну у цьому році ОБСЄ визнав безперечним лідером в такому сумнівному рейтингу. А в Канаді мені навіть смішно писати про це. Навіщо платити, якщо і так все є, продумано і зроблено з турботою про людей. Наприклад - права не купити. Але скласти теорію цілком реально. В часі Ви не обмежені, в Квебеку це 64 питання французькою, англійською або з перекладачем за додаткову плату. Ось не склали ми з чоловіком з першого разу, через 4 тижні знову прийшли, заплатили 11 доларів за повторну спробу і склали таки. Через тиждень водіння здаємо, побажайте удачі) Вступити до коледжу також легко: інформація про всі можливі варіанти доступна на сайті кожного навчального закладу. Вибираєш, що тобі цікаво, реєструєшся на інформаційну сесію, якщо все влаштовує - подаєш документи. Якщо ти влаштовуєш заклад - вітаємо, ти студент та ще й стипендію платять (Квебек). А якщо ти амбітний студент, то можеш хоч в Гарвард поїхати вчитися, уряд з радістю надасть тобі під цю справу кредит. Така ж ситуація і в інших сферах життя.

Турбота
- Про себе. Спорт і здорове харчування по всіх усюдах. Хоч куди глянь, люди різного віку бігають, катаються, грають.

- Про природу. Вторинна переробка сміття, перевага товарам, зробленим з турботою про зовнішнє середовище.
- Про інших. Людям з обмеженими можливостями жити нелегко, тому зроблено все, щоб істотно полегшити їм життя: від транспорту до побутових дрібниць.
- Про тварин. Канадцям важко зрозуміти, чому тварин з розплідників в країнах СНД доводиться влаштовувати за кордоном. "Чому у вас їх ніхто не забере?" - дивуються вони. Тварини платять канадцям довірою. Ніде так близько не підходили до мене олені, качки, гуси, білки, чайки. А синичок з руки годувати так захоплююче!

Посмішка
Мені, як людині усміхненій і закоханій в життя, не склало особливих труднощів швидко навчитися посміхатися перехожим і навіть вітатись. Друзі, це виявляється настільки приємно! Дуже рекомендую спробувати)

Стабільність
Останній пункт рейтингу, але дуже важливий. Оскільки більшість приїжджає в Канаду саме за відчуттям базових потреб людства - безпеки і впевненості. На жаль, але в сучасному світі не так багато країн можуть похвалитися таким привілеєм.

А до чого Вам довелося звикати в Канаді?

1 коментар :

  1. У вас тут хороші статті! Якщо хтось тут шукає позику для придбання житла чи інші потреби у фінансуванні,
    Я хочу, щоб ви зв’язалися з паном Бенджаміном за телефоном 247officedept@gmail.com Також за додатком Whats-App 1-989-394-3740 Коли мене познайомили з паном Бенджаміном, я виходив на ринок як перший покупець. Звичайно, мої потреби були дещо іншими, і у мене було безліч запитань. Перш ніж він надіслав мені мій лист попереднього схвалення, він зателефонував поговорити зі мною про те, що це означає і що може змінитися. Він зробив мене доступним майже будь-якої години за допомогою електронної пошти та текстових повідомлень. Він був дуже чуйним та обізнаним. Він також дуже прямий. Я пояснив йому, які були мої очікування щодо часу закриття та інших деталей. Він сказав, що виправдає ці очікування, але перевершив їх. Я так швидко закрив ріелтора, і продавець, звичайно, був у захваті від цього. Але як покупець я оцінив, що я пройшов через процес пропозиції позики пана Бенджаміна. Від попереднього затвердження до закриття - подорож була такою безшовною, і я вважаю себе щасливчиком, бо чув історії жахів. Я рекомендую його всім, хто шукає позику. Все оброблялося в електронному вигляді доцільно та надійно

    ВідповістиВидалити